Wednesday, June 3, 2015

Petua Kurangkan Penyakit Kulit Gatal

Petua Kurangkan Penyakit Kulit Gatal

Kulit gatal boleh disebabkan pelbagai punca. Makin digaru makin sedap pula, sampaikan tak sedar kulit dah merah dan dah teruk.  Disini terdapat beberapa petua tradisional untuk penyakit kulit gatal. Bolehlah anda mencuba dan ikhtiar untuk menghilangkan rasa gatal tersebut.





Namun begitu jika rasa gatal pada kulit itu masih berlarutan, berjumpalah doktor untuk mendapatkan rawatan yang lebih lanjut.

1. Tepung Sagu – Ambil sesudu makan tepung sagu dan campurkan dengan sedikit air. Titiskan cuka sebanyak empat titis. Setelah dikacau, sapukan bahan itu pada bahagian yang gatal. Lakukan setiap hari sehingga bintik-bintik gatal akibat peluh itu hilang dari tubuh anda.



2. Daun Kunyit – Cari daun kunyit, daun asam jawa dan daun pokok duri keman .Tumbuk sehingga lumat dengan campuran sedikit garam. Kemudian sapu pada tempat gatal.




3. Gambir – Sekiranya ada penyakit kulit gatal, ambil sedikit gambir dan masukkan ke dalam piring kecil kemudian basahkan gambir dengan sedikit air supaya ia kembang. Sapu pada bahagian gatal.

4. Garam Kasar – Bagi menghilangkan kesan daripada gigitan nyamuk dan menghilangkan gatal-gatal pada kulit, campurkan garam dan air. Jangan biarkan garam itu terlarut. Kemudian sental garam itu di bahagian yang kena gigitan.





5. Daun Rambutan – Daun rambutan juga boleh mengatasi masalah kulit kepala yang gatal. Masukkan daun rambutan dalam satu bekas yang berisi 3 gelas air, hancurkan daun rambutan . 


Setelah itu perah 2 biji limau nipis serta kacau hingga sebati. Tapis air tersebut, sapukan rata-rata biar ia menyerap pada kulit kepala. Sebaik-baiknya anda amalkan 2 minggu sekali.


6. Tapi kalau rasa petua nie macam susah, saya juga suka nak share cara yang mudah untuk hilangkan gatal.


Caranya ialah dengan gunakan HERBA BLEND SHAKLEE. Krim ajaib pelbagai guna yang sentiasa ada bersama saya sekeluarga sehingga sekarang. Ke mana pergi akan sentiasa bawa.





Herbablend boleh guna untuk pelbagai jenis penyakit kulit seperti gatal, ruam, kulat susu, gigitan seranga, alergik, tumit merekah, sebagai losyen tangan dan sebagainya. 


Dan yang best sekali bila pakai krim ne ia tak pedih, tak de bahan kimia, bebas parabans, tahan lama, serbaguna sangat dan tak berminyak, tak mahal dan setanding dengan krim berchemikal yang selalu kita suka beli kat farmasi.


Dah banyak ibu-ibu percayakan HERBA BLEND, dan puas hati bila menggunakannya.















Anda teruja dengan kepelbagaian guna HERBABLEND SHAKLEE? 


Nak cuba setiub untuk kegunaan harian anda dan keluarga?




Berapakah harga Herbablend shaklee?

RM28 sahaja exclude pos
kos pos sm: rm6 ; ss: rm10

100% ORIGINAL

cARA MENDAPATKAN HERBABLEND SHAKLEe

Anda boleh menghubungi saya di: 

   Facebook : Imah Hmie
  Whatsapp/Call: 0199278721


1 comment:

  1. Terimakasih atas informasinya, saya harap tulisan ini bermanfaat buat siapa saja yang membacanya.

    ReplyDelete