Tuesday, November 24, 2015

Sabun Pewitt Hilangkan Jerawat Jeragat

Sabun Pewitt Hilangkan Jerawat Jeragat

Pernah dengar tak sabun pewitt? Sabun ne bagus tau untuk hilangkan jerawat jeragat. Muka akan lebih licin, kalau ada jerawat atau jeragat pun insyallah hilang. Tentu korang nak tahu apa yang best sangat dengan sabun ne ialah ia berkesan untuk hilangkan jerawat. 

Sebenarnya sabun ne telah dirumuskan oleh bahan-bahan semulajadi contohnya:

✔  extract bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
✔  extract kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
✔  extract collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulihkan kulit dari kesan parut jerawat
✔  vitamin C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga bekas jerawat ..


Sunday, November 22, 2015

Cara Besarkan Payudara : Lafia Care

Cara Besarkan Payudara : Lafia Care

Payudara kecil boleh membuat wanita rasa rendah diri dan rasa tak yakin nak mengayakan baju-baju yang seksi. Memiliki payudara besar menjadi idaman setiap wanita. Ukuran payudara yang kecil, rata dan kendur membuatkan wanita tidak percaya diri bila berdepan dengan suami/ calon suami. Timbul juga perasaan takut tidak dapat memuaskan hati bakal suami/suami dengan ukuran dan bentuk payudara bakal isteri/isteri. 
Tahukah anda 99% laki-laki lebih menyukai wanita dengan bentuk dan ukuran payudara yang besar, kencang, dan mantap. Bagi kebanyakan wanita, memiliki bentuk payudara yang menawan melambangkan kecantikan dan keyakinan bagi seseorang wanita. Tak salah untuk wanita usahakan bagi mendapatkan aset bagi kepuasan anda dan orang yang tersayang sebab ada cara besarkan payudara yang boleh anda ikuti.

Ada dua cara besarkan payudara secara semulajadi tanpa pembedahan iaitu melalui senaman dan pemakanan.


Wednesday, November 18, 2015

Tips Hilangkan Jerawat dengan Berkesan

Tips Hilangkan Jerawat dengan Berkesan

Assalamualaikum, Hi hari ne saya nak share tentang tips hilangkan jerawat. Memang banyak petua untuk hilangkan jerawat antara petua yang glamor ialah dengan amalkan vitamin C. Petua kecantikan dengan mengamalkan vitamin C memang sudah diamalkan oleh orang lama sejak dulu lagi...

Pelbagai sumber yang mengandungi vitamin C antaranya asparagus, brokoli, tauge, kubis, tomato, anggur, jambu batu, kiwi, mangga, oren, nenas, strawberi, limau dan banyak lagi.



Tuesday, November 17, 2015

Cara Menghilangkan Bintik Hitam di Wajah

Cara Menghilangkan Bintik Hitam di Wajah

Assalamualaikum, hari ne akak nak share tentang cara menghilangkan bintik hitam diwajah. Masalah bintik hitam..siapalah yang tiada? kebanyakkan masalah bintik hitam ne banyak tertumpu pada kawasan zon T dimuka terutama dihidung. Kalau dulu kalau ada bintik hitam, memang seronoknya picit bintik hitam, sampai merah-merah hidung. Lepas dah picit mula lah rasa pedih sebab kulit dah tercalar. 

Monday, November 16, 2015

Tips Kecantikan Berseri ke Pejabat

Tips Kecantikan Berseri ke Pejabat 

Assalamualaikum, hari ne simple akak nak share tentang tips kecantikan berseri ke pejabat. Sebagai wanita, anda tak boleh abaikan aspek kecantikan wajah sebab ia akan memberi manfaat pada kulit anda apabila sudah berusia. Tak salah anda spent sedikit masa untuk mencalitkan sedikit solekan untuk memberi kulit nafas lebih bermaya, berseri dan jika anda teruskan dengan tabiat ini wajah anda akan kelihatan muda dan tak cepat nampak tua dari usia sebenar.

Ubat Resdung Bella Sinus Formula Mujarab Sangat

Ubat Resdung Bella Sinus Formula Mujarab Sangat 

Bila ada resdung, sangatlah gatal, tak selesa dan rimas. Mujur ada ubat resdung Bella sinus Formula ne, hidung dah kurang gatal, tak berair lagi hidung dan kurang skit hingus tu hehehe. Tahukah anda masalah RESDUNG boleh menyerang pada sesiapa sahaja, tidak kira usia dan jantina. Memang rimas kalau asyik gatal-gatal pada hidung dan muka, hidung bengkak /berair/pedih/sakit/berbau, sering mengalami sakit kepala dan selalu bersin apabila keadaan persekitaran sejuk.


Saturday, November 14, 2015

CMD revell : Concentrated Mineral Drops

CMD revell : Concentrated Mineral Drops

Concentrate Mineral Drops (CMD) merupakan pemakanan mineral lengkap untuk memelihara kesihatan badan yang menyeluruh. Ia mengandungi Magnesium yang berkualiti tinggi bersama 72 jenis trace mineral. CMD mendetox toksin-toksin, lemak-lemak & asid-asid punca penyakit dalam badan dengan cepat, berkesan dan yang PENTING sihat


Aura White Beauty Collagen Putih Gebu

Aura White Beauty Collagen Putih gebu

Aura White Beauty Pure L-Glutathione Collagen merupakan supplement produk minuman kecantikan dan kesihatan yang terbukti berinovatif dan berkesan mengubah kulit anda menjadi cerah dan gebu dalam masa 7-14 hari.

Aura White sesuai digunakan untuk wanita supaya memiliki kulit yang cantik dan ianya juga boleh digunakan untuk orang lelaki.

Anda tidak perlu membuat suntikan yang menyakitkan seperti botox atau lazer yang memerlukan kos yang mahal dan menyakitkan.



Friday, November 13, 2015

Tips Kulit Putih, Cerah dan Gebu

Tips Kulit Putih, Cerah dan Gebu

Memiliki kulit putih menjadi suatu yang diinginkan kebanyakan wanita. Oleh kerana trend terkini ramai wanita nakkan kulit putih macam-macam produk yang ada dipasaran untuk mencerahkan kulit. 

Dalam banyak-banyak produk yang ada saya cukup teruja dengan suppliment olicandy sebab banyak terima feedback positif. Inilah supplement olicandy yang saya nyatakan. 



CMD tu apa? ubat kurus ke?

CMD tu apa? ubat kurus ke?

CMD atau nama panjangnya Concentrated Mineral Drops mengandungi 72 mineral dan berpH ALKALI (pati mineral 100% dari bahan semulajadi dari great salt lake), boleh dikatakan air kedua terbaik selepas air zam-zam yang mengandungi 99 mineral. Kedua-dua air ini adalah bersifat alkali sememangnya bagus untuk kesihatan dan penyembuhan dan pencegahan penyakit.


Thursday, November 12, 2015

Cara Kuruskan Badan : Sapu lumpur Lavamud

Cara Kuruskan Badan : Sapu lumpur Lavamud

Cara kuruskan badan termoden, terkini yang meletop, macam pergi SPA. Wow macam best je...ada ke cara kuruskan badan macam ne?. Ahah ada tau, terbaru dengan hanya sapu lavamud atau bahasa mudahnya sapu lumpur dari asalnya gunung berapi.

Jom berkenalan dengan produk terbaru ne. LAVAMUD Volcanic Clay berasal dari Sidoarjo, Jawa Timur mengandungi tanah liat gunung berapi bernilai untuk penyahtoksik. Ianya mengandungi lebih daripada 70 mineral untuk membantu menyahtoksik badan anda, mengetatkan tisu longgar, mengurangkan selulit dan boleh menyebabkan mengurangkan lemak melalui inci yang luar biasa dan berkekalan.

Mineral dari tanah liat gunung ne juga mampu membuatkan badan anda berasa tegang, licin dan lembut seperti sutera.



CMD Revell 1001 Khasiat

CMD Revell 1001 Khasiat

CMD? siapa pernah dengar produk ne? Produk ne tengah meletop-meletop, jadi fenomena dulu kini dan selamanya tau sebab permintaannya sentiasa tinggi. CMD atau nama panjangnya Concentrated Mineral Drops mengandungi 72 mineral dan berpH ALKALI (pati mineral 100% dari bahan semulajadi dari great salt lake), boleh dikatakan air kedua terbaik selepas air zam-zam yang mengandungi 99 mineral. Kedua-dua air ini adalah bersifat alkali sememangnya bagus untuk kesihatan dan penyembuhan dan pencegahan penyakit.

Cara Hilangkan Parut Jerawat dan Badan

Cara Hilangkan Parut Jerawat dan Badan

Bagi anda yang ada parut tentu sahaja jadi risau dengan penampilan anda. Tentu tak best bila ada parut jerawat yang kekal diwajah dan badan. Banyak petua lama yang boleh anda amalkan, tetapi oleh kerana dek zaman moden ini apa kata anda mencuba suatu produk yang trending terkini terbukti berkesan menghilangkan parut iaitu Azanis Scar Serum.


Darah Tinggi : Punca dan Rawatan

Darah Tinggi : Punca dan Rawatan

Anda didiagnos darah tinggi!! Uit berderau darah tiba-tiba naik. Biasa orang panggil darah tinggi ni penyakit orang kaya, sebab ianya berpunca dari gaya pemakanan seseorang. Tapi rasanya sudah menjadi suatu penyakit biasa yang menyerang semua mana-mana golongan baik yang berusia atau pun masih muda. 

Ada juga yang mengatakan punca berlakunya penyakit darah tinggi ini sebab banyak makan garam huhuh...mungkin kot. Jom baca dan hadam dulu fakta dibawah sebelum membuat kesimpulan.


Monday, November 9, 2015

Tips Merawat Anak Demam Panas

Tips Merawat Anak Demam Panas

Anak demam memang membimbangkan ibubapa. Demam panas perlu diubati segera kerana ianya berisiko mendapat sakit yang lebih teruk jika tidak diubati.

Berikut ada sedikit tips merawat anak demam panas.

1. Lakukan Pemantauan Suhu Badan Anak

Sentiasa pantau suhu badan anak setiap 4 jam sekali menggunakan thermometer. Elakkan mengagak dengan tangan kerana tangan beradaptasi dengan suhu sekeliling. 

Jika menggunakan thermometer, bacaan kadangkala tidak seperti yang anda rasa dengan tangan, ia jauh lebih tepat dan konsisten.



2. Tanggalkan Pakaian Anak, Elakkan berselimut tebal

Pada fasa permulaan deman, seelokknya di tanggalkan baju dan seluar anak atau jika anak sudah besar pakaikan ia dengan baju nipis yang selesa dan sejuk. Tujuannya supaya pengaliran udara dapat berfungsi dengan baik, sangat membantu dalam menurunkan suhu badan anak.

Jangan sesekali membungkus atau mengenakan pakaian tebal, kononnya bertujuan membuatkan si kecil berpeluh sekaligus menurunkan suhu badan.

Cara membungkus adalah lebih berisiko kerana tubuh kanak-kanak yang demam adalah sukar mengeluarkan peluh.

Sunday, November 8, 2015

Vitamin untuk Kanak-kanak yang Memilih Makanan

Vitamin untuk Kanak-kanak yang Memilih Makanan

Vitamin untuk kanak-kanak, sememangnya penting untuk ibu bapa ambil berat dan ambil tahu kepentingannya. Kanak-kanak kini terdedah dengan pelbagai ancaman dipersekitaran luar. Contohnya asap jerebu, pemakanan yang tak seimbang, cerewet dalam memilih makanan, suka mengambil makanan ringan, tak suka makan sayur-sayuran dan buah-buahan, dan pelbagai lagi. Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan zat dan nutrisi lengkap dalam membantu perkembangan tumbesarannya. Antara vitamin yang boleh disarankan untuk kanak-kanak ialah CALIPH JUS MINDA. Amalan pengambilan gabungan makanan sunnah ini melalui Jus Caliph bukan sahaja mampu menjadi pemangkin kepada kesihatan terunggul, malahan membantu anak anak kita memperoleh keberkatan dengan mengamalkan makanan sunnah dalam kehidupan seharian. In Shaa Allah





Saturday, November 7, 2015

Kencing Manis boleh sembuh?

Kencing Manis boleh sembuh?

Sering kali kita dengar tentang penyakit kencing manis, yang menjadi penyakit popular dan trend terkini yang selalunya akan dihadapi apabila usia kian meningkat. Adakah ini suratan atau hakikat kehidupan yang perlu kita hadapi disaat hujung usia? Kencing manis adalah satu keadaan di mana paras glukos (gula) adalah tinggi di dalam darah disebabkan oleh kekurangan atau kurang keberkesanan insulin.

Tuesday, November 3, 2015

Produk kecantikan TATI Skincare

Produk kecantikan TATI Skincare 

Memang meletop-letop produk TATI Skincare ini sejak berada dipasaran. Customer pun tak putus-putus bertanyakan dan nak order produk gempak ini. Sebab lihat saja pada testimoni TATI Skincare memang ternyata membuatkan pengguna skincare ini puas hati dengan hasilnya yang menakjubkan.

Tentunya produk TATI Skincare ini Lulus KKM, Selamat & Tanpa pengelupasan!. Bertindak Merawat masalah KULIT KUSAM, SENSITIF, KASAR, JERAWAT & JERAGAT dalam sepantas 3-7 hari sahaja...



Anda gemuk jenis mana?Gemuk air?daging?Angin?

Anda gemuk jenis mana ya?Gemuk air? daging? Angin?

Menjadi gemuk bukannya sesuatu yang diidamkan. Sampai satu masa tentu ada yang menegur?bertanya? membuatkan anda terdetik nak kurus...Menjadi gemuk akan menimbulkan pelbagai risiko kesihatan yang perlu anda bimbangkan. Tentu saja jika memiliki bentuk badan yang seimbang menjadi impian sebab nampak lebih menarik, dan yang penting tahap kesihatan anda akan sebagai baik.


Bagi yang nak kurus, faktor pemakanan dan senaman menjadi keutamaan untuk memastikan had kalori yang diambil tidak berlebihan dari keperluan. 

Sunday, November 1, 2015

Sakit Lutut Punca dan Rawatanya

Sakit Lutut Punca dan Rawatanya

Sakit lutut adalah masalah kesakitan yang sering melanda melibatkan struktur tulang sendi (femur, tibia, fibula), tempurung lutut (patela) atau ligamen dan tulang rawan lutut. Sakit lutut ne boleh terkena kepada semua peringkat umur bergantung kepada keadaan atau aktiviti setiap individu.