Saturday, November 7, 2015

Kencing Manis boleh sembuh?

Kencing Manis boleh sembuh?

Sering kali kita dengar tentang penyakit kencing manis, yang menjadi penyakit popular dan trend terkini yang selalunya akan dihadapi apabila usia kian meningkat. Adakah ini suratan atau hakikat kehidupan yang perlu kita hadapi disaat hujung usia? Kencing manis adalah satu keadaan di mana paras glukos (gula) adalah tinggi di dalam darah disebabkan oleh kekurangan atau kurang keberkesanan insulin.


Tanda-Tanda Umum Penyakit Kencing Manis

1. Paras gula darah tinggi
Cara terbaik untuk memeriksa tahap gula dalam darah anda adalah dengan dibuat ujian oleh doktor anda. Selepas anda memakan makanan, tahap gula darah secara semulajadi akan meningkat. Walau bagaimanapun, tahap gula darah yang tinggi secara berterusan sepanjang hari adalah tidak normal.


2. Dahaga yang berlebihan dan kerap kencing pada waktu malam
Kerap ke bilik air di waktu malam diikuti dengan dahaga yang berlebihan pada boleh menjadi gejala diabetes. Dahaga yang berlebihan ini tidak hilang walaupun setelah meminum air yang mencukupi sebelum tidur.

Apabila terdapat terlalu banyak glukosa dalam darah, buah pinggang anda bekerja lebih keras untuk menghilangkan gula tambahan tersebut. Ini memaksa anda membuang air kecil, kadang-kadang beberapa kali pada waktu malam. 


Selepas badan anda kehilangan air dan ia akan membuat anda rasa lebih dahaga.
Ia adalah cara badan anda menguruskan gula darah yang tinggi. Dahaga yang berlebihan bermakna badan anda sedang cuba untuk menambah cecair yang hilang.

3,Hilang berat badan secara tiba-tiba
Tahap gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat, disekitar 2-3 kg dalam masa dua atau tiga bulan. Sesetengah orang mungkin gembira tetapi ini bukanlah kehilangan berat badan yang sihat.

Oleh kerana hormon insulin yang tidak membekal glukosa ke dalam sel-sel di mana ia boleh digunakan sebagai tenaga, badan menganggap ia kelaparan lalu menguraikan lemak pada otot sebagai sumber tenaga alternatif.

4. Luka lambat sembuh
Ini adalah tanda klasik kencing manis. Ia berlaku kerana saluran darah dirosakkan oleh glukosa yang berlebihan bergerak di dalam urat dan arteri. Ini menyukarkan darah yang diperlukan untuk membantu penyembuhan, untuk sampai ke anggota-anggota badan.


5.Terdedah kepada jangkitan kulat
Wanita khususnya, perlu berhati-hati untuk jangkitan yis (candida) pada faraj. Diabetes melemahkan imunisasi, ini bermakna anda mudah mendapat pelbagai jangkitan, yang paling biasa ialah yis (candida) dan jangkitan kulat yang lain.

6.Penglihatan kabur
Apabila glukosa dalam darah adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata, menyebabkan penglihatan kabur.
Walau bagaimanapun ia akan kembali kepada asal apabila tahap gula dalam darah kembali normal atau hampir normal. Gula darah yang tinggi, sekiranya dibiarkan untuk tempoh yang panjang, akan menyebabkan kerosakan kekal, mungkin juga buta.

7. Sensasi pada tangan dan kaki
Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki - ini adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, jika tahap gula darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.

8. Komplikasi kencing manis yang pelbagai

Tahukah anda punca utama penyakit-penyakit kronik adalah berpunca dari tubuh badan kita yang sering mengandungi asid, kesan akibat dari pelbagai sebab.



CMD merupakan supplement yang telah 20 tahun dalam pasaran malaysia, dengan ribuan testimoni dari benua amerika hingga lah ke benua asia. Produk hebat ini ialah CMD @ concentrated mineral Drops...yang mengandungi 72 mineral berPh alkali yang terbukti dapat mencegah, mengubati pelbagai jenis penyakit dengan izinNYA...termasuklah penyakit kencing manis...



CMD berpH > 9 sangat beralkali tinggi yang terbukti dapat memberi impak kesihatan yang lebih baik apabila diamalkan. 


Concentrated mineral drops juga mengandungi sebanyak 72 jenis mineral dan Trace Mineral yang terdiri daripada:

1) Makro Mineral:
Calcium, Zinc, Iron, Magnesium, Flouride, Sodium dan Iodine

2) Mikro Mineral :
Phosporus, Sulphate, Cesium, Hafnium, Dysprosium, Neodymium, Nickel, Vanadium, Potassium, Silicon, Strotium, Bismuth, Lutetium, Ebrium, Manganese, Gold, Silver, Terbium, Alumunium, Holmium, Chromium, Latharium, Gallium, Titanium, Tellurium, Nitrogen, Copper, Gadolinium, Europium, Selenium, Semarlum, Molybdenum, Praseodymium, Lithium, Carvonate, Yiterbium.

Mineral ini sangat penting untuk meningkatkan penyerapan nutrient untuk kesihatan badan manusia. 



Andakah teruja untuk mencuba CMD REVELL untuk mengurangkan masalah kesihatan dan mengekalkan tahap kesihatan anda dengan lebih baik?
Nak cuba  CMD REVELL sebagai produk kesihatan yang paling efektif untuk memastikan kesejahteraan kesihatan anda?

Berapa Harga CMD Revell ?

HARGA PASARAN DI MALAYSIA

HARGA SEBOTOL CMD 120ML = RM212
HARGA SEBOTOL CMD 65ML   = RM105

PROMOSI HANGAT TERKINI !!!

1 BOTOL CMD 120ML HANYA DENGAN HARGA RM178
DAN PERCUMA LAGI SEBOTOL " CMD 30ML"  (SEMENTARA STOK MASIH ADA)




Anda boleh menghubungi saya di:

 Pm inbox  Facebook : Imah Hmie 
[Whatsapp/Call: +60199278721]

 Penghantaran adalah melalui poslaju



Jika Anda seorang yang mementingkan kesihatan atau turut mengalami masalah
• Kencing Manis • Strok • Darah Tinggi • Asma • Sakit Sendi • Buasir • Bisul • Gout • Buah Pinggang • Ekzema • Masalah Paru-paru • Tiroid • Resdung • Awet Muda • Fibroid 
• Ketumbuhan • Sakit mata • Ulser • Masalah Usus • Jerawat • Masalah Haid/Kesuburan 
• Sakit Kulit • Berat badan dan lain-lain

 Anda wajib mencuba produk terbaik ini, Rasai lah kehebatannya !!

TEMPAH SEKARANG !!




Jangan lupa SHARE Website ini kepada kawan-kawan anda, Sharing is Caring..


#cmdrevell
#kencingmanis
#strok
#darahtinggi
#kurus
#asma
#sakitsendi
#gout
#masalahperiod
#masalahkesuburan
#resdung
#ekzema
#kanser
#demam
#cyst
#masalahkulit

No comments:

Post a Comment