Tuesday, May 17, 2016

Cara Kuruskan Badan Lepas Bersalin

Cara Kuruskan Badan Lepas Bersalin

Semasa hamil, kebanyakan wanita akan naik berat badan lebih kurang 15-25 kg. Agak menakutkan dengan berat tersebut, tentunya anda terfikir cara kuruskan badan lepas bersalin dengan pantang, berkesan dan tanpa kesan sampingan. Saya pun ada masalah berat badan naik mendadak sebab mengandungkan anak sulong,dan anak ke dua dari dulu 58kg naik jadi 68 kg tanpa menampakan tanda-tanda penurunan.

Bagi wanita lepas bersalin tentunya tak mahu kurus dengan menjejaskan penyusuan. Menjadi tanggungjawab ibu menyusukan anak sepenuhnya sekurang-kurangnya 6 bulan dan lebih baik sampai 2 tahun. Apa guna dapat balik bentuk badan dahulu tetapi tak dapat laksanakan tanggungjawab sebagai ibu dengan sempurna akibat inginkan sangat badan kurus hingga menjejaskan kesihatan dan penyusuan.

Antara cara kuruskan badan yang boleh diamalkan lepas bersalin ialah.

1. Menjaga pemakanan seimbang semasa berpantang

Tempoh berpantang merupakan saat yang paling sesuai untuk ibu menguruskan badan. Pengambilan makanan seimbang semasa berpantang memang penting untuk mengelakan berat bertambah.

Ibu juga tidak digalakkan untuk mengambil makanan berminyak, pedas dan sayur-sayuran yang boleh menyebabkan angin dalam badan seperti kangkung dan kacang panjang. 
Pengambilan lebih banyak air masak dan makanan berserat juga sangat digalakkan bagi meningkatkan metabolisma badan dan sekali gus mempercepatkan proses ibu untuk kurus dan langsing.


2. Jangan skip makan
Makan adalah wajib kalau nak kurus. Kalau kita skip makan, ia akan buat kita lebih lapar dan bila makan nanti, ada kemungkinan kita akan makan dengan lebih banyak. Macam mana nak kurus kan?

Lagipun, ibu lepas bersalin/meyusu perlukan segala vitamin untuk menghasilkan susu yang lebih berkhasiat. Jadi, ibu perlu pastikan yang ibu makan makanan yang berkhasiat di samping mengambil Set Susu Meriah untuk membantu cukupkan nutrisi yang ibu dan baby perlukan.

3. Berbengkung

Ibu juga digalakkan untuk berbengkung secara konsisten sepanjang tempoh berpantang. Walaupun ia dianggap tradisional dan ketinggalan zaman bagi sesetengah orang, tetapi berbengkung telah terbukti mampu mengembalikan bentuk badan asal ibu.


4.  Bertungku

Bertungku juga merupakan salah satu tips penting untuk kembali kurus dengan cepat selepas bersalin. Bertungku bertujuan untuk melancarkan perjalanan darah serta merangsang urat-urat untuk kembali kepada fungsi asal. Ia juga boleh membantu membakar lemak dengan cepat.



5. Kerapkan menyusu

Menyusukan anak adalah perkara paling senang untuk kita lakukan kalau kita nak kurus seperti sedia kala. Susu yang berkhasiat akan buat anak kita lebih sihat dan kenyang. Semasa menyusukan anak, kita akan bakar banyak kalori walaupun kita tidak bergerak. Bila terbakar kalori, kita akan lebih senang untuk kurus kembali. 

6. Pengambilan Suplement (disyorkan bila baby 6bln keatas)

Walaupun kita dah lakukan macam-macam, kita juga perlukan suplement untuk membantu kita untuk buang lemak dan turunkan berat badan. 

Antara produk supplement yang saya boleh syorkan pada anda ialah (Click pada produk untuk detail)

Pure slim




(Slimming pill terbaik dari ektrak tumbuh-tumbuhan)
(capsul 30biji, meningkatkan metabolism, mengenyangkan, detox badan,
(1 biji sehari) tahan 30 hari)

LIDA




(Slimming pill terbaik dari ektrak tumbuh-tumbuhan)
(capsul 36biji, meningkatkan metabolism, mengenyangkan, detox badan,
(1 biji sehari) tahan 36 hari, Offer price rm40 sm/ rm44 ss)

Yurill Susu Detox




(Minuman Bancuh, mengenyangkan, detox badan, 
tahan 1 bulan, 

maxxslim booster (30biji)



maxXslim ne sangat membantu mengawal selera, tak lapar uolss, penghadaman lancar, meningkatkan metabolism untuk pembakaran lemak dan banyak lagi kelebihan. Sesuai diambil untuk yang mempunyai berat badan berlebihan, darah tinggi, kencing manis, ibu menyusu dan tak menyebabkan kesan sampingan jika diambil sebab ianya  100% dari extrak bahan-bahan semulajadi.

Mallevous True Detox 



(Minuman Bancuh, mengenyangkan, detox badan, 

DMS MISS SLIM
(Slimming pill, keluaran DMS, ianya memanglah sangat berkesan dengan guna 1 botol boleh loss 4-10kg tau, jika di amalkan dengan cara yang betul.
Miss slim sebelum ini ada nama lain iaitu islimz dan selim melim. Tiada perubahan pada ramuannya, hanya packing dan namanya aja bertukar. Produk ini diakui boleh kurus, keberkesanannya amatlah pantas, bebas dari bahan terlarang, berasaskan herba
(capsul 30biji, meningkatkan metabolism, mengenyangkan, detox badan,
(1 biji sehari)tahan 30 hari, 

Jamu Surut Ayu
(Slimming pill formulasi Indonesia, tidak memohon KKM, produk dari Indonesia, namun bahan-bahan pill adalah dari sumber semulajadi)
(capsul 30biji, meningkatkan metabolism, mengenyangkan, detox badan,
(1 atau 2 biji sehari)tahan 15 ke 30 hari, 

Red Bella washed
(Mandian untuk Slimming, tak perlukan KKM)
(meningkatkan metabolism, inch loss dengan gosokan dari slimming body washed
Hanya mandi, urut lama pada bahagian bermasalah tahan 30-45 hari, 

Concentrated Mineral Drops (CMD)
(Titisan pekat untuk detox formulasi USA, bukan ubat, tak memerlukan KKM)
meningkatkan metabolism, mengenyangkan, detox badan,
(2000 titis) tahan 2-4 bulan,
1 botol 120ml = rm105 sm/ rm109ss



Mudahkan sekarang nak kurus, disamping jaga amalan berpantang, penyusuan, pengambilan supplement juga tak dinafikan dapat membantu badan anda untuk membakar lemak dan mendapatkan bentuk idaman

Dengan tips-tips ini, ibu-ibu boleh menurunkan berat badan tanpa menjejaskan penyusuan dan mengembalikan keyakinan diri. 


Adakah anda teruja nak cuba 
produk kurus yang disyorkan ini?

Pm inbox fb: imah Hmie

Pm/Whatsapp: +60199278721


::Anda tentu meminati::














 ~ ::: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US!! ::: ~ 


No comments:

Post a Comment