Tuesday, August 16, 2016

4 Cara Menghilangkan Jeragat : Set Jeragat Clobetamil

4 Cara Menghilangkan Jeragat : Set Jeragat Clobetamil

Jeragat adalah masalah kulit yang menyebabkan tompokan (spot) pada kulit. Terdapat beberapa cara menghilangkan jeragat secara semulajadi ataupun rawatan teknik khas untuk memudarkan dan menghilangkan kesan jeragat. Jeragat kelihatan dikulit kerana beberapa faktor seperti genetik, faktor usia, faktor pemakanan, faktor penjagaan kulit yang tak sempurna dan sebagainya.

Saya akan kongsikan cara menghilangkan jeragat dengan kos yang menjimatkan.



1. Amalkan masker pada kulit seminggu 2 kali contohnya menggunakan

Jus Lemon
Jus lemon adalah bahan yang amat berkesan untuk merawat tompokan jeragat. Jus lemon mempunyai ciri pencerahan kulit yang baik yang akan bertindak sebagai peluntur kepada bintik-bintik jeragat.

Sapukan jus lemon segar pada kulit yang terjejas dan perlahan-lahan urut bahagian itu. Biarkan selama 10 hingga 15 minit dan kemudian bilas dengan air suam. Ulang aktiviti ini dua kali sehari. Pilihan lain adalah dengan menggunakan skrub lemon. Potong lemon separuh dan taburkan setengah sudu teh gula di atasnya. Perlahan-lahan gosok kulit anda dengan ia selama beberapa minit dan kemudian basuh kulit anda dengan air. Anda boleh amalkan petua ini sekali atau dua kali seminggu secara tetap.

Krim Yoghurt 
Asid laktik dalam yoghurt boleh membantu untuk menghilangkan jeragat. Ia amat berguna untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif.

Sapukan sedikit krim masam pada kulit yang terjejas dan biarkan ia kering selama beberapa minit. Selepas membilasnya dengan air, perlahan-lahan lap dengan tisu lembut atau tuala. Kemudian letakkan pelembap. Petua ini tidak akan menyebabkan kerengsaan kulit atau kekeringan. Ulang sekurang-kurangnya sekali sehari sehingga jeragat hilang dan pudar. 
Secara alternatif, anda boleh basuh dan bilas kulit yang terjejas dengan yoghurt setiap hari.



 Madu
Madu sangat baik untuk memudarkan jeragat kerana ia mengandungi enzim yang membantu meringankan pigmentasi kulit. Sebagai tambahan, sebagai pelembap semulajadi, ia bagus untuk melempapkan kulit muka anda.

Campurkan madu dan air suam. Sapukan pada kawasan yang terjejas dan biarkan ia selama beberapa minit. Akhir sekali, bilas bahagian tersebut sehingga bersih dengan air suam. Ulang ini setiap hari untuk beberapa minggu. 

Betik
Betik adalah satu lagi ramuan berkesan untuk menghilangkan jeragat. Betik mengandungi papain, sejenis enzim yang boleh membantu menghilangkan jeragat.

Sapukan jus betik segar ke atas jeragat menggunakan bola kapas dan urut perlahan-lahan kawasan tersebut. Selepas 10 minit, bilas kulit dengan air sejuk. Ulang petua ini sekali setiap hari untuk sekurang-kurangnya untuk beberapa minggu atau sehingga anda berpuas hati dengan hasilnya.



Bawang
Bawang juga boleh digunakan untuk menghilangkan jeragat kerana kandungan sulfur yang bersifat ‘exfoliative’. Untuk hasil terbaik, gunakan bawang merah.

Potong satu bawang merah menjadi kepingan tebal dan sapukan hirisan perlahan-lahan ke atas jeragat dua kali sehari. Teruskan sehingga jeragat pudar. 
Satu lagi pilihan adalah untuk memarut satu bawang merah, ekstrak jusnya dan sapukan jus pada kulit yang terjejas dua kali sehari.

Lidah Buaya
Lendir lidah buaya (aloe vera) selain dapat menghilangkan jeragat, ia juga bagus untuk menghilangkan parut jerawat. Ambil daun lidah buaya, potong kepada beberapa kerat dan bahagian, kemudian kupas kulit luarnya, sapukan lendir lidah buaya pada bahagian muka yang terdapat jerawat. Lakukan aktiviti ini setiap hari dan kulit anda akan lebih segar dan kurang bintik jeragat.



2. Jauhi Sinar Matahari
Oleh kerana Malaysia bersuhu panas  anda sebagai seorang wanita juga perlu melindungi kulit dari sinar matahari kerana ia akan meransang kulit mengeluarkan lebih banyak sebum sehingga menyebabkan pertumbuhan jerawat.

3. Jaga Pemakanan
Kurangkan makanan yang pedas, berminyak dan berkalori. Lebihkan makanan yang miliki protin dan juga vitamin.



4. Pakai Set Jeragat Clobetamil
Kini anda tak perlu risau dan susah-sudah juga untuk atasi masalah jeragat anda sebab ada set jeragat yang memang laku keras dipasaran untuk hilangkan jeragat iaitu set jeragat clobetamil





Adakah kulit anda bertompok hitam jelas dipipi, hidung dan dahi dan terpaksa pakai bedak tebal-tebal untuk tutup jeragat anda? 

Dah cuba macam-macam namun jeragat makin gelap dan jelas kelihatan? 
Kini anda sudah berputus asa dan membiarkan sahaja jeragat makin hitam dan bertapak di muka anda? 

Jangan begitu sebab kami dah jumpa jalan untuk menyelesaikan semua masalah jeragat diwajah kita. Oleh itu kami syorkan anda menggunakan SET COMBO CLOBETAMIL G KRIM ANTI JERAGAT 3IN1 atau ada juga yang panggil  krim kemboja-krim jeragat-set clobetamil

 ================================
SET COMBO CLOBETAMIL G KRIM ANTI JERAGAT 3IN1. 

Berkesan untuk merawat masalah: 
*Jeragat 
*Jerawat berlubang 
*Jerawat 
*Menjadikan kulit lebih lembut & cerah.

Set Jeragat ini mengandungi:

~Sabun
~Krim Clobetamil
~Krim malam
(Kedua2 krim ini untuk kegunaan waktu malam sahaja.


Cara-cara menggunakan set ini

~Cuci muka dengan sabun 2@ 3 kali sehari
~Sapukan krim Clobetamil (tiub ) pada tempat yang ada parut jerawat, jerawat dan juga jeragat (sapuan nipis2 je)
~Sapukan krim malam (bekas bulat )pada seluruh muka ,sapu nipis sahaja.

**PS pada waktu siang boleh pakai mana2 krim..
Kesan dapat dilihat seawal seminggu penggunaan.

Fungsi; menghilangkan jeragat yang teruk, jerawat serta parut jerawat


Adakah anda teruja nak cuba produk ini?

Offer rm23 sm/ rm27 ss termasuk pos

Pm inbox fb: imah Hmie
@ directly
sms/Whatsapp: +60199278721
click www.wasap.my/61099278721



::Anda tentu meminati::









 ~ ::: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US!! ::: ~ 

No comments:

Post a Comment