Wednesday, October 19, 2016

Cara Putihkan Kulit Secara Semulajadi

 Cara Putihkan Kulit Secara Semulajadi

Iklim di Malaysia kadang-kadang panas, kadang-kadang sejuk. Kulit pun senang jadi sunburn terbakar kalau selalu sangat terkena panas matahari. Tapi takpe, jangan risau,saya ada cara putihkan kulit secara semulajadi. Ada macam cara anda boleh amalkan. Pilihlah mana-mana cara yang mudah untuk anda amalkan. Insyallah anda boleh mendapat kulit cerah dan berseri.

Cara Putihkan Kulit Secara Semulajadi

Mencuci muka dengan air basuhan beras - basuhan beras jangan dibuang. Ambil air bilasan beras untuk mencuci muka, ianya mampu haluskan dan putihkan kulit. Anda juga boleh mengamalkan ini dengan cara mudah iaitu mencuci muka dengan sabun susu beras 





Sapu perahan limau – Jus limau telah digunakan selama beribu tahun sebagai agen pencerah kulit semula jadi. Ia mengandungi asid buah yang melunturkan kulit sedikit dan mengelupaskan lapisan atas sel kulit yang gelap.Oleh kerana jus limau yang diperah boleh merengsakan kulit, buat larutan atau campuran jus limau dengan mencampurkan satu bahagian jus limau kepada satu setengah bahagian air.
Ambil kapas dan sapu larutan pada kulit anda. Biarkan selama 15 minit, kemudian basuh dengan air suam. Anda juga boleh mengamalkan ini dengan cara mudah iaitu mengamalkan supplement vitamin yang mengandungi vitamin C seperti vitamin C ascorbic 1000mg, vitamin C injection dan vitamin C pahang 1000mg. Anda boleh gunakan tablet vitamin C ini untuk buat masker atau boleh makan terus untuk mendapat efek putih.




Minum air putih secukupnya - Tubuh perlukan air bersih untuk membantu menggantikan sel mati. Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari bagi memastikan sistem dalaman dapat berfungsi dengan baik. Apabila tubuh mendapat air yang cukup, kulit juga kelihatan lembap, bersih dan cerah secara semulajadi.

Anda juga boleh mengamalkan suplement detox seperti true detox, pure slim 7d,  untuk memastikan badan anda betul-betul detox untuk menghasilkan efek putih selain detox.



Amalkan bermasker dengan Yogurt Asli Yogurt ini bukan sahaja sedap di makan dan dijadikan menu untuk kuruskan badan, tetapi boleh juga digunakan untuk cerahkan kulit. Caranya ambil yogurt asli dan lumurkan di wajah dan di leher dan dibiarkan kering sebelum dibilas dengan air bersih. amalkan 3 kali seminggu anda pasti akan terkejut tau dengan kesannya nanti. Anda juga boleh mengamalkan lotion putih che ta, untuk mendapat kulit putih berseri.

Nak mudah dan senang? Amalkan  Cara Putihkan Kulit dengan sapu kulit anda dengan bedak asas atau lebih dikenali sebagai foundation



Amalkan Sapuan foundation yang tinggi SPF - Pastikan anda pilih foundation (bedak asas) yang tinggi SPF (sun protection factor), ini adalah asas untuk mengekalkan kulit putih. Sebelum anda keluar dari rumah, anda boleh sapu bedak asas ini supaya kulit anda terpelihara dari sinar matahari.




 Tanpa pelindungan krim SPF, sel melanin iaitu sel yang menjadikan kulit gelap akan tersebar ke serata kawasan kulit yang terkena matahari. Sebagai langkah awal, anda boleh siap-siap sapu krim bedak asas a.k.a Foundation. Berikut adalah antara produk yang tinggi Spfnya. Tak rugi anda calit sedikit foundation di kulit muka anda, selain melindungi kulit dari pancaran matahari, anda juga akan kelihatan glowing awet muda jika mengamalkan kerajinan ini.


.....................
......................................

Vcare Foundation

Vcare Foundation : Produk Kecantikan Terbaik
VCare foundation adalah salah satu produk kecantikan terbaik untuk membuatkan wajah anda berseri glowing, menutup cela wajah, mudah dibawa, mengurangkan kesan parut jerawat, halal dan tahan lama. Vcare Foundation SPF 35 (7gram)

 Di datangkan dengan 3 jenis foundation berlainan warna untuk kesesuaian pemakainya iaitu :

vcare kod kuning kod 1 - kod kulit cerah / pinky
vcare kod purple kod 2 - kod kulit sederhana /medium&natural
vcare kod merah kod 3 - kod kulit sawo matang / brown skin



1- RM 33 sm/ rm37 ss

...........................................
...............................

1 MMF 

1Minute Miracle Foundation ni multi function tau sebab ianya berfungsi sebagai foundation, concealor, eye shadow base, highlight. Yang penting harga murah nawww, tapi hasil macam pakai make up mahal. Ianya halal, mengandungi SERBUK MUTIARA khas untuk wajah GLOWING!
 SPF 45. Isian 8 gram


MQ Touch Foundation : Kulit Mulus Berseri

MQ touch Foundation atau Magnifique Touch Foundation ialah produk kecantikan yang berkesan dalam membantu merawat kulit anda yang bermasalah seperti jerawat dan masalah kedutan. Ia juga membantu menghilangkan parut atau kesan akibat jerawat, membantu memperbaiki sel yang rosak akibat sinaran UV matahari di samping melindungi kulit dari sinaran UV. MQ Touch Foundation juga mengandungi SPF50 yg mampu menjadikan kulit wajah CANTIK dan BERSERI-SERI sepantas 7 hari dengan isian 20 gram


1-  rm65 sm/ rm69 ss

...........................................

...............................

Okaya Foundation

Okaya Foundation merupakan foundation viral yang menjadi pilihan para mekap up artis (MUA) untuk membantu wajah anda flawless sepanjang masa. Hanya Calit-calit sapu-sapu pakai kat muka, kulit anda terus kelihatan berseri . Anda tak perlu pakai bedak, ianya tahan selama 12 jam, disamping merawat kulit anda sebab ianya mengandungi vitamin yang memulihara kesihatan kulit. Okaya foundation dirumuskan dari bahan berkualiti tinggi setanding jenama antarabangsa, mengandungi SPF 30 yang boleh melindungi kulit dari cahaya matahari yang mengelapkan wajah. Kandungan okaya foundation mempunyai isian 15 gram.


1-  rm73 sm/ rm77 ss




Berminat nak cuba?

Pm inbox fb: imah Hmie

Pm/Whatsapp: +60199278721
@ click 
www.wasap.my/60199278721




::Anda tentu meminati::



Onexox simcard rm10 shj

(kekalkan number lama@pilih number baru), 
expiry 2tahun4bulan (coverage Celcom)
top up onexox/ phone dijual disini

Cmd Revell


Stevia Rcc 


Produk kurus

Produk kecantikan
Produk Skincare
Produk untuk ketat
Produk jamu wanita
Produk untuk anak-anak
Produk untuk parut
Produk untuk resdung
Produk untuk payudara
Produk hilangkan bulu badan





 ~ ::: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US ::: ~ 

No comments:

Post a Comment