Sunday, March 26, 2017

Great British Circus Mai Malaysia Best Weh

Great British Circus Mai Malaysia Best Weh

Cuti sekolah Mac 2017 sempat lagi kami sekeluarga pergi tengok Circus, Mat salleh punya...the amazing All Human Circus, memang best, tak boring, mantap, enjoy la weh...Diorang ada mai penang sebelah Sunway Hotel Seberang Jaya dari 03/03/17 ssampai 09/04/17. Kami pergi hari khamis 23hb3 session malam lepas Maghrib, beli VIP seat boleh duk depan

Jom tengok gambar kami

Friday, March 24, 2017

Kisah Anak Demam Panas : Cara Menghilangkan Demam Panas

Kisah Anak Demam Panas : Cara Menghilangkan Demam Panas

Kisah anak demam panas pula kali ini. Farah anak ke dua saya, tiba-tiba badan mula panas hari ahad malam. Memangnya normal kalau kanak-kanak demam, tapi kali ne lain macam skit, panas nya sangat-sangat panas. Malam Ahad tu sebelum tidur saya beri ubat demam, tidur sebelah anak, aduihai macam terbakar, panas nya badan...jantung nya laju, berkali kali saya terjaga untuk lap-lap dengan air (tepid sponge) pun belum turun lagi demam, risau pula jadi sawan., malam tu saya buh ubat supp PCM 

Pagi isnin demam masih ada lagi, selera ada lagi. Kakak minta susu, tapi bila minum susu, muntah balik susu nya, berkali kali kakak farah muntah...Aishh..lain macam demam nya, tapi tak dak la kakak farah cirit birit , jadi ini bukan food poisioning. 

Hari selasa masih lagi demam, kali ne selera langsung tiada, tak makan, tak minum, badan masih panas. Malam selasa tu saya ajak husban, "jom la pergi hopital, boleh la tambah air"
Ubat demam kakak farah dah tak mau makan, saya buh ubat dalam punggung aja...supp Voren.

Thursday, March 23, 2017

Jalan-Jalan : Alor Setar - Kuala Kedah - Tanjung Dawai - Pantai Merdeka - Taiping

Jalan-jalan : Alor Setar - Kuala Kedah - Tanjung Dawai - Pantai Merdeka - Taiping

Cuti sekolah bulan Mac telah bermula dari 20hb-24hb Mac 2017. Kira-kira seminggu cuti sekolah, dengan itu kami sekeluarga plan nak cuti, nak jalan dalam Malaysia sahaja, jalan yang dekat-dekat dulu sebab tempat tu pun tak pergi travel lagi. So husban pun cuti isnin-rabu. Tapi bincang punya bincang, dengan husban...seelok-eloknya pergi awal, balik pun awal skit sebab anak sulong tu balik lepas cuti nak exam pulak. so Ahad pagi start packing2, pagi lewat pukul 10 dah gerak keluar, makan tengahari kat luar aja.... 

Bertolak dari rumah (bukit mertajam) ke alor setar, kira-kira 2 jam sudah sampai, exit highway dan terus menuju ke check point utama iaitu nak pergi menara alor setar. 
Petang sudah sampai bandar kedah.

Hotel? Kami ambil hotel yang dekat dengan menara alor setar sahaja, hotel samila, ianya dekat dengan menara, dekat dengan pasaraya besar dibandar alor setar ( aman centre) , dekat dengan muzium, dekat dengan masjid zahir...jalan kaki je ke tempat-tempat tersebut so jimat masa, jalan aja...

on the way ke alor setar...

GAMBAR DISEKITAR MENARA ALOR SETAR


Monday, March 13, 2017

Cara Besarkan payudara dengan Pueraria Mirifica : Serlahkan Keanggunan Wanita

Cara Besarkan payudara dengan Pueraria Mirifica : Serlahkan Keanggunan Wanita

Pueraria Mirifica adalah sejenis tumbuhan yang banyak tumbuh di kawasan tanah tinggi di Utara Thailand. Dalam bahasa Thai, ia dipanggil White Kwao Krua. 
Pueraria Mirifica mempunyai kesan seakan-akan seperti estrogen iaitu hormon yang penting untuk wanita. Estrogen penting untuk wanita bagi pengembangan ciri-ciri atau karakterisitik seks sekunder, seperti pertumbuhan payudara, rambut kemaluan dan ketiak.
Ianya mempengaruhi perkembangan kulit, rambut, tulang, otot-otot punggung dan kesihatan rahim serta kesuburan wanita bagi mengatur atur kitaran menstruasi, mengendalikan pertumbuhan lapisan rahim. 

Oleh sebab nilai komersialnya yang tinggi, Pueraria Mirifica digunakan meluas sebagai herba semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara (mengalakan pengaliran darah ke tisu payudara menjadikan kawasan payudara lebih anjal dan pejal), merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause, mengelakkan pembentukan kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon.

Friday, March 10, 2017

Kembali Remaja dan Mantap dengan Ratu Mirifica Plus

Kembali Remaja dan Mantap dengan Ratu Mirifica Plus

Ratu Mirifica adalah capsul herba ajaib yang mampu meremajakan dan memantapkan tubuh badan wanita untuk memantapkan kembali aset-aset dalaman dan luaran anda. Adalah normal bagi seorang wanita, terutamanya yang telah berumur untuk berasa tidak yakin dengan tubuh badan sendiri. Setelah kita meningkat tua, kita kehilangan keanjalan aset kita berikutan gaya hidup yang pelbagai, pengaruh persekitaran yang tidak sihat, pemakanan yang tidak dijaga dan faktor umur. Tetapi kini dengan RATU MIRIFICA PLUS (60biji), anda tidak lagi perlu risau mengenai semua itu.

Bagaimana Ratu mirifica dikatakan berkesan?

RATU MIRIFICA PLUS mengandungi Pueraria Mirifica sebagai kandungan herba utamanya. Pueraria Mirifica adalah herba yang membantu membesar dan membentuk payudara remaja. Ia mengembalikan keanjalan payudara dan pinggul anda. Pueraria Mirifica juga meransang pembentukan otot di sekeliling payudara, justeru menegangkannya.

Terminalia Chebula di dalam RATU MIRIFICA PLUS pula membantu menyihatkan kulit anda. Ia mencegah kulit kering, kulit bersisik dan kulit tidak bermaya. Ia meransang sel kulit untuk menjadi lebih anjal dan gebu. Terminalia Chebula juga digunakan secara tradisional sebagai agen anti penuaan.

Cara Kuruskan Badan dengan Chia Seed Platinum (Diet Booster)

Cara Kuruskan Badan dengan Chia Seed Platinum (Diet Booster)


Chia Seed Platinum (Diet Booster) adalah salah satu produk 'kurus' keluaran syarikat platinum beauty. Ia nya mengandungi ramuan seperti Salvia Hispanica (chia seed), Zingiber Officinale Rhizome (HALIA), Folium Morinda Elliptica (BUAH MENGKUDU), Fructus Citrus Hystrix (LIMAU PURUT),Folium Hydrocotyle Asiatica (PEGAGA). 
Gabungan ramuan ini mampu membantu anda jadi lebih kenyang, melancarkan proses buang toksin lemak, mengawal kadar gula dalam darah, menghadkan penyerapan kolestrol, membuang angin dan sebagainya.
Sebotol Chia Seed Platinum (Diet Booster) mengandungi 15biji, cukup untuk 15 hari +-.

Cara Besarkan Payudara : Pill Hormon Cina

Cara Besarkan Payudara : Pill Hormon Cina

Memiliki payudara yang bulat, mantap dan gebu menjadi idaman setiap wanita dan para sang suami pun akan suka kalau isteri mereka punyai payudara yang mantap. Bagi kebanyakan wanita, memiliki bentuk payudara yang menawan melambangkan kecantikan dan keyakinan bagi seseorang wanita.

Terdapat banyak faktor untuk anda miliki payudara yang besar dan menawan.

1.Faktor genetik, yang diwarisi oleh keturunan anda. Jika ibu, seseorang wanita itu memiliki payudara besar, besar kemungkinan, anak nya pun akan memiliki payudara yang besar.

2. Faktor pemakanan yang sihat juga membantu menambah otot dan isi pada payudara

3. Senaman pushups yang membantu memejalkan otot payudara

4. Teknik urutan payudara juga telah terbukti mampu membesarkan payudara tanpa memakan pill hormon atau boleh dibuat bersama-sama apabila anda makan pill hormon untuk kesan yang lebih menarik dan hebat.

5. Faktor hormon (estrogen dan progesteron) turut mempengaruhi kebesaran payudara. Inilah hormon yang membentuk rupa bentuk badan seseorang wanita. Dalam dunia yang serba melinia kini, terdapat banyak produk tercipta untuk membuah hasil bagi membesarkan payudara, antaranya pill hormon cina, burst up express, montok coffee, jamu young gold, lafia care, zofea secrete dan lain-lain.


Payudara dan punggung yang cantik terbentuk apabila kandungan Hormon Estrogen 
di dalam badan mencukupi, dan apabila tahap hormon ini menurun maka proses pembentukan ini terbantut dan terjadilah masalah payudara lembik, kecil, dan kendur. Pengambilan Hormon Estrogen boleh membantu anda mengatasi masalah ini

Nah sekarang saya mahu review tentang pill hormon cina yang top viral sangat tuh.
Pill hormon cina ini dikatakan mampu memberi efek mantoop pada breast dan butt wanita !!!

Thursday, March 9, 2017

V'Asia Advance White : Minuman Kecantikan dan Kesihatan

V'Asia Advance White : Minuman Kecantikan dan Kesihatan

V'Asia Advance White ni salah satu produk minuman untuk mencerahkan kulit. Ia minuman yang berasaskan sumber bahan semulajadi seperti tomato, anggur dan ceri acerola. So selain mencerah ia berfungsi untuk menghaluskan kulit dan memelihara dari kerosakan.

Antara Kelebihan V'Asia Advance White
Meningkatkan kecerahan kulit
Meningkatkan keanjalan kulit dan kehalusan kulit
Melebabkan kulit
Melambatkan proses penuaan kulit
Menegangkan kulit
Menyingkirkan toksin dalam tubuh
Mengurangkan kesan kedutan dan garis halus
Melindungi kulit dari radiasi sinar UV
membantu menyingkirkan cela seperti parut, jerawat dan jeragat

Saturday, March 4, 2017

Cara Mengatasi Sembelit dengan Mavellous True Detox

Cara Mengatasi Sembelit dengan Mavellous True Detox

Sembelit (konstipasi) adalah suatu keadaan dimana buang air besar menjadi lebih jarang dari biasanya sehinggakan najis menjadi keras dan susah untuk dikeluarkan serta akan menimbulkan rasa sakit ketika buang air besar.  Masalah ini timbul berpunca daripada pelbagai faktor. Antaranya, Tabiat melengah-lengahkan proses pembuangan air besar mengakibatkan usus menjadi kurang sensitif dan pergerakan usus jadi lambat dan najis menjadi semakin keras. Selain itu, kurang makan buah, sayur dan kurang minum air. Sekiranya masalah ini dibiarkan, kesan yang lebih buruk mungkin akan dihadapi oleh individu tersebut seperti buang air berdarah atau lebih sinonim dipanggil buasir.




Wednesday, March 1, 2017

I Flawless Minyak Argan Emas : Rahsia Kejelitaan

I Flawless Minyak Argan Emas : Rahsia Kejelitaan

I flawless Minyak Argan Emas  adalah Minyak Argan PREMIUM yang diformulasikan KHAS Kulit MUKA. Pemilihan bahan i flawless adalah High Gred dengan tekstur ringan supaya mudah menyerap menjadikan ia lebih efficient untuk skincare (penjagaan kulit) dan bahan asas base make up. Minyak Argan i Flawless mempunyai kepingan emas original 24k. Minyak argan emas iflawless adalah yg pertama di Malaysia yg diformulasikan dgn emas original 24k. 

Emas 24K membantu:
melewatkan penuaan
-menganjalkan kulit
-merangsang peredaran darah di muka menyebabkan kesan pinkish2 di pipi
- memberikan KESAN GLOWING SEMULA JADI YANG SERTA MERTA PADA WAJAH
- Sekiranya digunakan untuk makeup, hasil makeup akan tampak eksklusif dan glowing yang super cantik!