Friday, July 14, 2017

Nukilan Hati : Hidup Ne Tak Selalunya Indah

Nukilan Hati : Hidup Ne Tak Selalunya Indah

Hidup ne tak selalunya indah. Tak semua yang kita inginkan boleh dapat. Apa yang mampu hanya terus doa, usaha dan tawakal. Aku banyak memendam rasa. Sepanjang perjalanan hidup ini, perasaan suka dan duka sering berbaur rasa. Aku telah lalui alam remaja, perkerjaan dah kini berjuang tempuh alam berumah tangga dan setia menanti hari tua dan mati. Aku hanya ingin fokus memperbanyakkan amalan untuk bekalan akhirat.
 Namun ada kalanya terganggu dengan permasalah disekelilingku. 

Doa juga adalah kunci harapan dan keazaman untuk terus fokus pada jalan yang satu menuju ke syurga

Doa spesifik (ya allah mohon kau qabulkan)

`Ya allah ampunkanlah dosa-dosa ku, ampun kan lah dosa kedua ibu bapa, kau kurniakan aku suami yang beriman dan bertakwa, kurniakan aku anak-anak yang soleh, berjaya dunia akhirat dan dapat berbakti pada kedua ibubapanya.

kurniakan aku suami yang dapat membimbing aku dan anak-anak untuk masuk syurga supaya kami senang diakhirat sana

kurniakan aku suami yang dapat mengimamkan aku dan anak-anak tiap kali waktu untuk bersolat

kurniakan aku suami yang dapat memberi didikan baik kepada aku dan anak-anak supaya kami tak sesat untuk menuju masuk ke syurga mu

kurniakan aku suami yang sentiasa menunjukan kasih sayangnya kepada aku dan anak-anak aku dengan sepenuh kasih sayangnya

kurniakan aku suami yang sentiasa ingin membahagiakan aku dan anak-anak supaya kami sentiasa bahagia disisinya

kurniakan aku suami yang kaya dan tidak kedekut memberi belanja, hadiah dan kemewahan pada aku dan anak-anak supaya kami sentiasa bahagia disisinya

kurniakan aku suami yang sentiasa menjaga hati aku dan anak-anak supaya kami sentiasa bahagia disisinya

kurniakan aku suami yang sentiasa ingin meluangkan masa bersama aku dan anak-anak supaya kami sentiasa bahagia disisinya

kurniakan aku suami yang rajin membantu menguruskan rumah tangga (membantu aku didapur, mengemas rumah, baju, menjaga anak) supaya aku dan anak-anak supaya kami sentiasa bahagia disisinya

kurniakan kami sekeluarga rezeki yang murah dan berkat, kerja yang sentiasa dipermudahkan dan berjaya didunia dan akhirat, jauhkan aku dari sifat jahat, hasad, dan keji, jauhkan aku dan anak-anak ku dengan cabaran, dugaan yang tak tertanggung oleh kami sekeluarga.

kurniakan aku keluarga mertua yang baik untuk aku dan anak-anak supaya kami sentiasa tenang, senang dan bahagia disisi mereka


YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku. Ampunkanlah dosa-dosa ku



~ Terima kasih sebabb sudi membaca  ~

#sumber nota dirahsiakan 

No comments:

Post a Comment