Thursday, April 12, 2018

Petua Putihkan Ketiak Hitam

Petua Putihkan Ketiak Hitam


Ketiak adalah anggota badan yang tersembunyi. Ada segelintir wanita yang mengalami masalah ketiak seperti berbau, berpeluh, hitam dan sebagainya yang boleh mencacatkan penampilan dan seri anda. Cuba anda bayangkan, muka dah lawa, tapi bila angkat tangan,  terserlah garisan hitam pada celah ketiak. Ini amat memalukan terutama jika ternampak pada pasangan anda  terutamanya jika anda wanita. Ketiak hitam biasa dikaitkan dengan kurang menjaga kebersihan, kerap bercukur dan berpeluh. Mungkin kawan-kawan korang tak perasan, tapi cuba bayangkan kalau pasangan atau suami anda nampak..lepas tu kena tegur...malu oiii..!!! Maunya, dia cakap " Eeeee...muka putih, ketiak hitam "..erkk..tersentap tak..hahhaa...


Kat sini, saya nak kongsi petua putihkan ketiak hitam dengan melakukan petua-petua seperti dibawah..

1. Kapur makan dan perahan limau
Ambil secubit (menggunakan 3 jari) kapur makan, kemudian campurkan dengan sedikit air perahan limau nipis, dan sapukan ke bahagian ketiak yang hitam tersebut. Seeloknya semasa mandi basahkan bahagian ketiak terlebih dahulu. Kemudian gosok ketiak, sebaiknya gosok ketiak dengan kepala lutut. Dengan cara ini, ketiak akan cepat bersih dan saki baki daki akan tanggal dengan mudah. Memang akan terasa sedikit pedih atau panas tapi tidak lah ssampai memudaratkan kesihatan kulit anda tu. Amalkan sekerap yang mungkin iaitu 2kali/seminggu semasa mandi. Sehingga ia putih seperti sediakala.



Kapur makan ini bukan sahaja akan memutihkan bahagian ketiak, namun ia juga mampu menghilangkan bau badan dan lebih mudah menanggalkan bulu ketiak iaitu dengan hanya menariknya dengan tangan 

2. Tawas
Gunakan TAWAS bercampur air suam sedikit, kemudian gosokkan ketiak dan celah peha dengan menggunakan span ataupun kapas. Gosok ketiak anda dengan GUNAKANBELAKANG TELAPAK TANGAN


3. Mentimun

Mentimun merupakan buah yang sangat berkesan untuk memberi kesegaran pada kulit dan juga dapat digunakan untuk memutihkan kulit ketiak. Dengan menggunakan mentimun, noda hitam di kawasan ketiak dapat disamarkan dengan cara menghaluskan timun. Kemudian sapukan dikedua-dua belah ketiak. Lakukan dua kali dalam seminggu.

4. Ubat Gigi

Ambil ubat gigi dan sapukan pada hujung jari anda. Kemudian sapukan ubat gigi pada kawasan ketiak dan biarkan selama 15 minit. Lakukan cara ini secara rutin untuk hasil yang maksimum.


5.Baking Soda

Bahan ini bukan hanya untuk membuat kuih sahaja, baking soda juga mampu untuk dijadikan skrub untuk menanggalkan sel kulit mati yang ada pada kulit ketiak. Buatlah pes daripada baking. Lakukan sekurang-kurangnya dua kali dalam seminggu. Apabila ketiak sudah kelihatan cerah, sebaiknya berhenti menggunakan baking soda karana akan menyebabkan iritasi jika terlalu kerap dipakai.

Diatas merupakan beberapa bahan yang boleh anda gunakan untuk putihkan ketiak hitam. Andakah anda boleh amalkan petua diatas? Jika anda telah cuba atau rasa kurang memuaskan.. anda boleh amalkan produk yang dicipta khas untuk putihkan ketiak, hilangkan bau badan dan mengelakan kulit ketiak dari alergik serta memelihara kelembapan kulit ketiak. Produk yang dimaksudkan ialah cek lawa.

Cek Lawa Pemutih Ketiak mengandungii vitaminC dan ekstrak buah-buahan yang dapat melindungi kulit daripada kesan daki yang hitam. Krim ini juga mengandungi aloe vera, lemon dan timun serta green tea yang membantu melembutkan dan melembapkan kulit serta kulit kelihatan sihat.

 Kandungan 
- Vitamin C
- Estrak Buah-buahan
- Aloe Vera
- Lemon
- Estrak Timun

- Estrak Green Tea




Cek Lawa adalah produk pemutih ketiak yang berwarna putih, dengan tekstur yang lembut, tidak melekit dan terus meresap dengan cepat apabila disapu. Bestnya, bau dia tersangatla wangi. Sebab tu Cek Lawa krim Pemutih Ketiak ni boleh dijadikan deodoran. Yang bestnya, bukan setakat boleh pakai kat bawah lengan sahaja, ianya juga boleh disapu di bahagian tersorok yang lain seperti siku, buku lali, punggung (untuk melembutkan kawasan punggung dan mencerahkan selulit), lutut dan kawasan celah pelipat peha.  Jimat tak jimat kan..satu bekas ni banyak kelebihannya

.. 

Kelebihan Cek Lawa Krim Pemutih Ketiak
- 100% ekstrak herba semulajadi
- Kaya dengan vitamin c dan mineral
- Menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru
- Mencerna sel-sel kulit lama
- Menjadikan kulit semakin cerah dengan tona yg sekata
- Merangsang lapisan kolagen untuk menjadikan kulit lebih sihat dan lembut
- Dapat melembabkan kulit
- Bau yang wangi

Cara menggunakannya
- Digunakan selepas mandi pagi dan malam
- pastikan ketiak dilap dengan kain bersih sehingga kering
- Sapu dan ratakan keseluruh bahagian ketiak
- Biarkan krim tersebut tanpa perlu bilas
- Tidak perlu pakai deodoran sebab krim ini sudah mengandungi deodoran






berminat?

Rm30sm/Rm34ss
(Termasuk pos dah)

Pm inbox Fb: Imah hmie



::anda tentu meminati::




~~ terima kasih kerana mengunjungi blog ini ~~

No comments:

Post a Comment