Saturday, November 11, 2017

Boleh ke Vitamin C Mencerahkan Kulit?

Boleh ke Vitamin C Mencerahkan Kulit?

Umumnya ramai wanita mahu dapatkan kulit yang cerah. Tahukah anda, dengan amalkan Vitamin C dalam diet harian, anda boleh miliki kulit yang cerah dan sihat. Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi antara 1,000 – 3,000mgs tiap hari boleh membantu kulit jadi cerah. Vitamin C berfungsi mengimbangkan pigmen (melanin) iaitu pigmen cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) yang bergantung kepada tahap gluthathione, L-cysteine dan enzim TYRP1 itu. Pengambilan Vitamin C setiap hari telah terbukti secara saintifik meningkatkan tahap gluthathione dalam darah yang dapat mencerahkan kulit.


Sebagaimana yang jika ketahui Vitamin C ataupun Ascorbic Acid adalah vitamin yang diperlukan oleh badan untuk membentuk kolagen dalam tulang, rawan, otot dan saluran darah. Sumber Vitamin C dari buah-buahan dan sayur-sayuran, terutamanya buah-buahan sitrus seperti lemon, limau dan oren. arakkan pengambilan Vitamin C sepanjang hari untuk keberkesanan maksimum. Jika anda ingin mendapatkan kulit yang lebih cerah pengambilan Vitamin C adalah super duper penting. 



Vitamin C juga melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.



Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.



Vitamin C turut memberi banyak kebaikan pada kesihatan jika anda amalkan. Antaranya seperti rajah dibawah



Jika anda bukan pengemar sayur atau buah-buahan ataupun seorang yang sibuk atau mahukan alternatif lain bagi mendapat sumber vitamin C. Memang tak salah jika anda amalkan supplement iaitu makanan tambahan yang mengandungi vitamin C..

Perlu juga diingatkan, Vitamin C adalah vitamin larut air, ianya tidak dapat disimpan di dalam badan. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil secara harian. Jika anda membeli supplement vitamin c 1000mg, anda boleh patahkan 2 tablet tersebut, telan 500mg pagi, 500mg petang. Jika anda telan sekaligus pada waktu pagi, besar kemungkinan supplement tersebut tak berfungsi sepenuhnya dan sebahagiannya akan larut keluar dari badan melalui sistem perkumuhan anda.

Kini anda tak perlu spent time masa panjang untuk mencari bahan-bahan sumber vitamin C ini dipasar. Anda hanya perlu amalkan suppliment Vitamin C 1000mg keluaran Pahang Pharmacy Sdn. Bhd, Vitamin C ascorbic with rosehip 1000mg, Dianz vitamin C dan E, serum gluta dari SOB, ataupun Dr PureVita. Ini adalah antara supplement yang anda boleh amalkan untuk mencerahkan kulit

Jom tengok sedikit review tentang produk berkenan

Vitamin C Gluta serum by Secret Of Beauty (SOB) 

1- rm30sm/ rm34ss
🚚 free pos

Vitamin C 1000mg Ascorbic 

Mengurangkan parut jerawat & kesan luka
1 hari 1biji, ada 30 biji sebotol



1- rm28 sm/ rm32 ss
🚚 free pos

Vitamin C 1000mg Pahang


1- rm50 sm/ rm54 ss
berminat?

Pm inbox Fb: Imah hmie


::anda tentu meminati::



~~ terima kasih kerana mengunjungi blog ini ~~


No comments:

Post a Comment