Sunday, January 3, 2016

Cegah Penyakit Batu Karang dari Berulang

Cegah Penyakit Batu Karang dari Berulang

Penyakit batu karang memang perit kalau kena sebab sakit nak kencing. Penyakit batu karang boleh berlaku pada sesiapa sahaja tetapi banyak kes melibatkan kaum lelaki. Batu Karang boleh terjadi di dalam buah pinggang (Ginjal) ataupun hempedu. Buah pinggang berfungsi untuk menapisan bahan kumuh yang tidak diperlukan badan melalui air kencing. Batu karang boleh terbentuk dalam buah pinggang kerana air kencing mengandungi banyak bahan, terutama kalsium, oksalat, asid urik, sistein dan lain-lain.


Saiz batu karang ini ada yang halus seperti pasir dan boleh menjadi sebesar bola golf. Ia terbentuk dalam buah pinggang, kemudian bergerak ke dalam saluran kencing dan membesar di situ. 




Kesulitan akan timbul apabila batu-batu ini menjadi terlalu besar dan mengakibatkan gangguan kepada perjalanan air kencing. Kuman-kuman akan merebak di sini dan menyebabkan kerosakan buah pinggang.


Tanda-Tanda Penyakit Batu Karang Buah pinggang

1. Rasa pedih ketika kencing 
2. Rasa loya (mual) & muntah tanpa sebab 
3. Rasa seperti pasir berada dalam badan 
4. Air kencing kotor & berbau busuk 
5. Rasa sakit di kawasan pinggang 
6. Rasa sakit pada alat sulit 



Rawatan Penyakit Batu Karang Buah Pinggang.




1. Peringkat Awal - Perubatan Biasa dan tips-tips pencegahan




2. Peringkat Kedua - Pembedahan / Lithotritpsy 




3. Peringkat Serius - Dialisis / Pemindahan Buah Pinggang 





Risiko semasa Pemecahan Batu Karang

Bidang perubatan moden boleh menghancurkan batu karang, tetapi serpihannya akan menyebabkan kesakitan yang amat sangat ketika ia hendak keluar melalui saluran kencing. Jika batu itu tersekat, pembedahan terpaksa dilakukan. 



Risko Kesan Pemindahan Buah Pinggang

Secara teori, pemindahan buah pinggang nampak mudah iaitu dengan manggantikan buah pinggang lama dengan yang baru. Namun masalah akan timbul jika tubuh pesakit tidak serasi dengan buah pinggang yang baru.



Tips-tips Untuk Mengatasi Masalah Batu Karang




1.Jangan suka tahan air kencing. Habit tahan kencing inilah yang biasa menyebabkan bahan kumuh dalam air kencing, membentuk batu karang dan lama kelamaan ia membesar.




2.Amalkan minum air putih yang cukup sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Air yang mencukupi dapat mencarikan kepekatan bahan-bahan dalam urin yang membentuk kristal batu karang.


3.Elakkan minuman yang manis-manis lebih-lebih lagi air berkarbonat. Kurangkan juga minuman berkafein seperti kopi, teh dan alkohol. Air yang berwarna akan memaksa buah pinggang kita berkerja lebih untuk memproses bahan kumuhan.



4. Kekurangan vitamin B6 dan potassium menyebabkan pembentukan batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek, berasaskan tepung gandum, bunga kubis dan pisang boleh membantu mengatasi masalah kekurangan ini.




5. Elakkan makanan kaya asid oksalik seperti tomato, bayam, lobak merah, daging, strawberi, koko, coklat dan teh sebab ianya boleh membentuk batu karang.




6. Kurangkan pengambilan garam dan gula, termasuk ikan masin, jeruk dan coklat.




7. Banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan kaya serat.




8. Kurangkan sumber protein haiwan, sebaliknya gantikan dengan protein tumbuh-tumbuhan. Diet yang tinggi protein juga mengurangkan tahap sitrat iaitu bahan kimia dalam air kencing yang membantu mencegah batu karang daripada terbentuk.




9. Anda juga boleh cuba mengamalkan titisan pati mineral beralkali atau nama lain Concentrated Mineral Drops (CMD)  keluaran syarikat Revell Global untuk mengatasi dan mencegah masalah Batu Karang ini. 




Produk ini yang bukan hanya bagus untuk mengurangkan masalah penyakit batu karang malah produk paling laris abad ini iaitu Concentrated Mineral Drops(CMD) ini mampu memberi 1001 kebaikan, 1001 faedah dan khasiat untuk penggunanya. 



Memang sangat mudah nak gunakan CMD, hanya titis CMD dalam air minuman untuk rasai kebaikannya seawal 1 minggu



Bagaimana CMD Revell dikatakan berkesan?




Concentrated mineral drops bersifat alkali dengan pH 9-10 mmol/L, juga yang mengandungi sebanyak 72 jenis mineral dan Trace Mineral yang terdiri daripada:




1) Makro Mineral:

Calcium, Zinc, Iron, Magnesium, Flouride, Sodium dan Iodine



2) Mikro Mineral :

Phosporus, Sulphate, Cesium, Hafnium, Dysprosium, Neodymium, Nickel, Vanadium, Potassium, Silicon, Strotium, Bismuth, Lutetium, Ebrium, Manganese, Gold, Silver, Terbium, Alumunium, Holmium, Chromium, Latharium, Gallium, Titanium, Tellurium, Nitrogen, Copper, Gadolinium, Europium, Selenium, Semarlum, Molybdenum, Praseodymium, Lithium, Carvonate, Yiterbium.




Apabila anda yang menghidap, penyakit batu karang mengamalkan CMD Revell ini, insyaallah batu karang anda akan pecah, keluar macam pasir melalui air kencing tanpa perlu dibedah atau keluarkan kos yang tinggi.




Subhanallah inilah kuasa allah menciptakan penawar untuk manusia segelap alam. Cuma atas kita sahaja mahu ikhtiar cari penawar atau mengamalkan ia dengan berterusan. 




Jom lihat testimoni penghidap penyakit Batu Karang yang berjaya mengawal merawat Batu karang dengan hanya amalkan minum AIR bersama + CMD..





















Psstt CMD ne penggunaan nya untuk pelbagai khasiat tau, bukan hanya merawat masalah Batu Karang malah insyallah untuk pelbagai masalah, pencegahan dan rawatan alternatif untuk penyakit-penyakit lain juga. Tak rugi anda cuba CMD...


HARGA PASARAN DI MALAYSIA

HARGA SEBOTOL CMD 120ML = RM212
(tahan 2-3 bulan)

HARGA SEBOTOL CMD 65ML   = RM105
(tahan 1-2bulan)


PROMOSI HANGAT TERKINI !!!


1 BOTOL CMD 120ML HANYA DENGAN HARGA RM178
DAN PERCUMA LAGI SEBOTOL " CMD 30ML"  (SEMENTARA STOK MASIH ADA)
DGN AUTOMATIK KEAHLIAN + PERCUMA BUKU PANDUAN REVELL


KINI OFFER HARGA 

CMD 120 ML = RM105 FREE POS SM/ ADD RM5 UTK SABAH SARAWAK

CMD HYDROD 120 ML  = RM105 FREE POS SM/ ADD RM5 UTK SABAH SARAWAK



Whatsapp: +60199278721
pm inbox Fb: imah Hmie

CLICK FOR DIRECT WHATSAPP

www.wasap.my/60199278721


::Anda tentu meminati::


Onexox simcard rm10 shj
(kekalkan number lama@pilih number baru), 
expiry 2tahun4bulan (coverage Celcom), 
jika topup tempoh hayat akan jadi panjang lagi
top up onexox/ phone dijual disini

Cmd Revell

Stevia Rcc 

Produk kurus
Produk kecantikan
Produk Skincare
Produk untuk ketat
Produk jamu wanita
Produk seks lelaki
Produk untuk anak-anak
Produk untuk parut
Produk untuk resdung
Produk untuk payudara
Produk hilangkan bulu badan





 ~ ::: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US ::: ~ 




Jika Anda seorang yang mementingkan kesihatan atau turut mengalami masalah
• Kencing Manis • Strok • Darah Tinggi • Asma • Sakit Sendi • Buasir • Bisul • Gout • Buah Pinggang • Ekzema • Masalah Paru-paru • Tiroid • Resdung • Awet Muda • Fibroid • Ketumbuhan • Sakit mata • Ulser • Masalah Usus • Jerawat • Masalah Haid/Kesuburan • Sakit Kulit • Berat badan dan lain-lain

 Anda wajib mencuba produk terbaik ini, 
Rasai lah kehebatannya!!

TEMPAH SEKARANG!!




Jangan lupa SHARE Website ini kepada kawan-kawan anda, 
Sharing is Caring



#cmdrevell
#batukarang
#batuhempedu
#penawarbatukarang

2 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
    Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
    Kelebihan produk kami:-

    Dalam 12 Jam Sahaja
    Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

    Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
    Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

    Mengurangkan Berat Badan
    Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
    ——————————————————————————————————————————

    Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
    *Rasa senak yang kronik
    *Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
    *Loya dan muntah
    *Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
    *Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
    *Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
    Kesimpulan
    Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
    Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
    Facebook Fanpage : DR JETOX
    Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
    Sekian, terima kasih.

    Ramon (Pengurus)

    The Club, Bukit Utama,
    1 Club Drive, Bukit Utama,
    Bandar Utama, 47800,
    Petaling Jaya, Selangor.
    GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

    No. Talian:
    0109829005 (Ramon)
    0123454977 (Win)
    Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
    Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
    Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
    Terengganu – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
    Pahang – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 )
    Perlis – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
    Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Wilayah Persekutuan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Perak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Announcement by Agro Pluz Biotech Sdn Bhd : Dr.Getox detoxification product already in the market over the past 10 years and lately there is an imitation product newly developed under the brand name of Dr jetox actively promoting in the local market. Hence, we reserved the right to proceed with legal action without any further notice. Please be aware of Chan Mar Win, he use to work in Agro Pluz Biotech but he is kicked out of Management.

    Pengumuman oleh Agro Pluz Biotech Sdn Bhd: produk detoksifikasi Dr.Getox berada di pasaran sejak 10 tahun yang lalu dan kini terdapat produk tiruan yang baru dibangunkan di bawah jenama Dr jetox aktif mempromosikan di pasaran tempatan. Oleh itu, kami berhak untuk mengambil tindakan undang-undang tanpa sebarang notis.

    ATTENTION TO EVERYONE,

    JUST A HEADS UP. DR JETOX, ONE OF COMPANY WHO`S IMITATING OUR PRODUCT SINCE 2014,
    IS TRYING TO CLAIM THAT THEIR PRODUCT CAN EFFECTIVELY REMOVE BOTH GALLSTONES AND KIDNEY STONES. HOWEVER, THIS CLAIM IS FALSE AND HAS NO SUPPORTING STUDIES OR TESTIMONIES TO PROVE SUCH ASSUMPTION. FOR AWARENESS, PLEASE BE GUIDED ACCORDINGLY. THANK YOU!

    OUR GALLSTONE PRODUCT IS “DR GETOX” AND IF YOUR CONCERN IS ABOUT KIDNEY STONES YOU MAY REFER TO OUR “DR GETOX NEPHROLETE”.

    FOR DR GETOX FOR GALLSTONE: https://www.facebook.com/drgetoxoffical/
    FOR DR GETOX NEPHROLETE FOR KIDNEY: https://www.facebook.com/drgetoxkidney/
    OUR OFFICAL WEBSITE: http://WWW.DRGETOX.COM

    PLEASE BE AWARE OF FAKE PRODUCTS

    ReplyDelete