Sunday, October 11, 2015

Tips Diet Turunkan Berat Badan

Tips Diet Turunkan Berat Badan

Memang mencabaran untuk berdiet sebab akan berapa lapar aja tak kiralah walaupun selepas anda baca tips diet ne pun, belum tentu dapat menahan perasaan tersebut.

Memang sukar untuk membezakan rasa lapar atau hanya nak kerana nafsu semata. Tentu pernah anda rasa sering berasa lapar walaupun sudah menikmati makanan.

Jadi, sebab itulah, anda perlu tahu jenis-jenis rasa lapar dan bagaimana cara menahan lapar tersebut daripada terus menghantui.


Berikut adalah jenis-jenis rasa lapar dan cara terbaik untuk anda menahan lapar tersebut:

1. Lapar Yang Sepatutnya
Antara tanda-tanda kelaparan jenis ini adalah rasa cemas, seperti mahu menggigil kerana gula darah yang rendah, sakit kepala,sesak nafas dan perut mula berbunyi.Lapar ini mungkin memberitahu bahawa kini sudah tiba waktu makan.
Jangan tunggu sehingga rasa lapar itu menjadi meluap-luap, sebaliknya sediakan kudapan yang menyihatkan buat sementara waktu.

2. Lapar Ketika Tengok TV
Memang seronok sambil menonton siri TV kegemaran sambil mengunyah. Tanpa disedari, anda mungkin telah banyak makan dan secara tidak langsung anda telah menikmati kalori yang berlebihan. 
Cara menahan lapar yang sebaiknya anda lakukan ketika menonton TV ialah cuba sibukkan tangan anda.Misalnya, melipat kain baju, mengemas kotak aksesori anda dan sebagainya.

3. Lapar Dan Marah
Kombinasi daripada kedua perkara ini terjadi ketika gula darah turun. Selain cepat marah, rendahnya gula darah dapat menyebabkan anda menjadi hilang fokus. Dalam keadaan ini,jika anda sedang berdiskusi dengan seseorang,efeknya adalah pertengkaran.




4. Lapar Sebab Stress
Biasanya ketika sedang stress,anda tidak akan jadi memilih terhadap makanan.Akibatnya anda akan makan apa sahaja dan makan dalam jumlah banyak.Melakukan pelbagai teknik melegakan stress seperti bersenam adalah cara terbaik untuk mengawal rasa lapar tersebut.

5. Lapar Kerana Bosan
Ramai orang berasa bosan kerana tidak mempunyai sebarang aktiviti yang menyenangkan,sehingga aktiviti ‘makan-makan’ menjadi agendanya.Cubalah perbaiki rasa bosan itu dengan melakukan aktiviti yang bermanfaat dan boleh menggembirakan hati anda. Kawal pengambilan makanan, pastikan anda mengambilnya dalam jumlah yang sedikit.Minum segelas air sebelum makan juga akan membantu anda mengurangkan rasa lapar.

6. Lapar Kerana Sindrom Pramenstruasi
Rasa lapar ketika sindrom pramenstruasi (PMS), sering merosakkan rancangan diet sihat. Perubahan hormon menjelang kedatangan haid akan meningkatkan nafsu makan, meskipun ianya bersifat sementara.





Jika anda memiliki jenis-jenis rasa lapar tersebut, berikut ini untuk mengatasinya.

✔Makan Makanan Berprotein
Protein berguna untuk mengantikan kalori yang berasal dari makanan yang mengandung karbrohidrat / lemak. Selain itu protein juga meningkatkan metabolisme tubuh, mempertahankan otot ketika diet serta memiliki fungsi antioksidan.

✔Kudapan
Kudapan sememangnya sangat membantu untuk menahan rasa lapar. Sungguhpun begitu, tidak semua kudapan boleh anda yang berdiet nikmati. Sebaiknya pilih kudapan yang mengandungi banyak protein dan rendah karbrohidrat.



✔Sarapan Pagi
Pastikan adan tidak lupa untuk bersarapan pagi kerana ia membantu mencegah anda makan berlebihan pada siang hari.

✔Makan Buah-Buahan
Salah satu aspek yang boleh menimbulkan rasa lapar adalah status glikogen hati. Ketika glikogen hati kosong, otak akan merespons sebuah signal yang boleh merangsangkan rasa lapar. Untuk itu, makanlah buah-buahan segar, dan tinggalkan jus buah yang manis!

✔Gunakan Piring Kecil
Untuk menghadkan pengambilan makanan yang berlebihan, cuba pakai piring dengan saiz yang lebih kecil.

✔Perbanyakkan Minum Air Putih
Air memiliki banyak manfaat seperti melancarkan sistem penghadaman dan mengusir racun dalam tubuh. Untuk mengurangi atau menahan rasa lapar tersebut minumlah air putih terlebih dahulu setengah jam sebelum anda menikmati makanan.



Dan kini kita ada cara mudah untuk kurus dan sihat dengan mengamalkan concentrated mineral drops(CMD) menjadikan air minuman air bermineral dan beralkali. 



Ramai dah orang telah mencuba CMD untuk turunkan berat setiap hati ada sahaja testimoni terbaru kami dapat dalam group CMD Revell kami, sbb resepi kurus kami sangat berkesan untuk kuruskan badan.


Apakah kelebihan bila minum Air CMD yang BerMINERAL BerALKALI ini?

1. Memperlancar Sistem Pencernaan dan membuang toksin.
Mengkonsumsi air alkali dalam jumlah cukup setiap hari akan memperlancar sistem pencernaan sehingga kita akan terhindari dari masalah-masalah pencernaan seperti sembelit. Pembakaran kalori juga akan berjalan efisien sebab toksin telah dibuang, meningkatkan tahap metabolism badan




2. Mencegah sel kanser
Air Alkali Membantu Memperlambat Tumbuhnya Zat-Zat Penyebab Kanser,juga mencegah penyakit batu ginjal dan hati. Minum air alkali akan membuat tubuh lebih berenergi.

3. Perawatan Kecantikan
Bila kurang minum air alkali, tubuh akan menyerap kandungan air dalam kulit sehingga kulit menjadi kering dan berkerut. Selain itu, air alkali dapat melindungi kulit dari luar, sekaligus melembabkan dan menyehatkan kulit. Untuk menjaga kecantikan pun, kebersihan tubuh pun harus benar-benar diperhatikan, ditambah lagi minum air putih 8 – 10 gelas sehari. 



4. Menguruskan Badan

Air alkali juga bersifat menghilangkan kotoran-kotoran atau toksin dalam tubuh yang akan lebih cepat melalui urine. 

Bagi yang ingin menguruskan badan pun, minum air alkali suam sebelum makan (sehingga merasa agak kenyang) merupakan satu cara untuk mengurangi jumlah makanan yang masuk. Apalagi air alkali ini tidak mengandung kalori, gula, ataupun lemak. 
Namun yang terbaik adalah minum pada suhu sedang, tidak terlalu panas, dan tidak terlalu dingin. 



Nak kurus? Jom titiskan CMD dalam minum anda aja...jadilah air beralkali dan bermineral, bagus untuk berberi tenaga disamping kuruskan badan dengan cepat dan sihat. 



Andakah anda berminat nak cuba CMD?


Anda boleh menghubungi saya di: 
  Facebook : Imah Hmie
  Whatsapp/Call: 0199278721



Penghantaran adalah melalui poslaju
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI 

Click sini untuk mengetahui testimoni-testimoni hebat lain hanya dengan mengamalkan Cmd untuk kesihatan keluarga anda.

Jika Anda seorang yang mementingkan kesihatan atau turut mengalami masalah
• Kencing Manis • Strok • Darah Tinggi • Asma • Sakit Sendi • Buasir • Bisul • Gout • Buah Pinggang • Ekzema • Masalah Paru-paru • Tiroid • Resdung • Awet Muda • Fibroid • Rabun  • Ketumbuhan • Sakit mata • Ulser • Masalah Usus • Jerawat • Masalah Haid/Kesuburan • Sakit Kulit • Berat badan dan lain-lain


 Anda wajib mencuba produk terbaik ini, Rasai lah kehebatannya !!

Tempah sekarang..




? ~ ? ~ ? :: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US!! :::? ~ ? ~ ?

1 comment:

  1. Terima kasih atas info yang bagus ni..bolehlah sis gunakan tips yang diberi..:D

    ReplyDelete